نقش فیلتراسیون در کامیون های سنگین
فیلترهایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از موتور محافظت می کنند – از جمله فیلترهای روغن موتور، فیلترهای سیستم سوخت و فیلترهای ورودی هوا – نیاز به نظارت دقیق و تعویض دارند.
نویسنده مقاله: اریکا شولر
یک فیلتر خودرو، صرف نظر از سیستمی که از آن محافظت میکند، به گونهای طراحی شده است که ذرات و آلودگی ها را قبل از ورود آن آلایندهها به داخل سیستم، جذب کند.
مدیریت فیلتر و جایگزینی بخشی جدایی ناپذیر از برنامه نگهداری پیشگیرانه (PM) هر ناوگان است. در حالی که فواصل تعویض ممکن است ساده به نظر برسد، به روز رسانی فرآیندهای تعمیر و نگهداری مناسب با پیشرفت در فناوری مایعات و فیلترها ضروری است.
فیلترهای مختلف موجود در کامیون های سنگین از سیستم های زیر محافظت می کند: روغن موتور، سوخت (هم در خودرو و هم ذخیره سازی باک)، ورودی هوای موتور، حفاظت میل لنگ، انتشار گازهای گلخانه ای، هوای کابین، سیستم های هیدرولیک، انتقال قدرت، سیستم های خنک کننده و غیره.
در مجموع، ممکن است ده ها فیلتر برای این سیستم های مختلف برای هر نوع کامیون وجود داشته باشد. در حالی که همه آنها برای فیلتراسیون مناسب در سیستم های مختلف خودرو حیاتی هستند، برخی از آنها بیشتر نظارت و تعویض می شوند
هنگامی که صحبت از هر نوع فیلتراسیونی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از موتور محافظت می کند، به طور خاص، فیلتر روغن موتور، فیلتر سیستم سوخت و فیلتر سیستم ورودی هوا، همگی نیازمند نظارت مکرر و گسترده هستند.